Vés al contingut (premeu Retorn)

La valoració de la transferència de tecnologia (punts PATT i PATT RDI)

Els punts PATT són un indicador de la captació de recursos econòmics vinculats a la recerca, la transferència de tecnologia i coneixement i la innovació.
Per al seu càlcul es tenen en compte els ingressos generats per projectes, convenis, ajuts, formació, etc. anualment pel professorat i personal investigador en el marc de les unitats acadèmiques de la UPC.

Els PATT es calculen exclusivament per als departaments, instituts universitaris de recerca i grups de recerca.

Els punts PATT RDI, semblants als anteriors, però limitats als projectes de recerca competitius i no competitius, les llicències de patents, els trams de recerca vius i les spin-offs. El càlcul és igual a l'anterior.

L’ús principal dels PATT RDI és d'indicador en les convocatòries de projectes, ajuts, etc. relatius a Recerca, Desenvolupament i Innovació, tant les finançades per la UPC com per organismes externs i que requereixin de la priorització de la UPC de les sol∙licituds presentades.

A partir de l'any 2015, el càlcul dels punts PATT i PATT RDI es realitza a DRAC. Per tenir més informació sobre quines activitats es valoren, quin barem es segueix, veure els informes que es publiquen anualment, etc. veieu el següent enllaç.